Den här bloggen handlar om våra RAGDOLLS!
För mer info www.katrinabackens.se

måndag 14 april 2014

Dags att börja bo in sig ...

Vi är inte helt överens om boplats inför kattungefödandet, Cutie och jag. Hon tycker att det finns en utmärkt plats att boa in sig på: högst uppe i ett skåp i arbetsrummet! Hon ratar i princip mina ambitiösa försök att fixa en mysig, trygg, praktisk ... kattungelåda åt henne. Än så länge.

Så nu talar hon högt och tydligt om för mig vad hon tycker om att jag har hindrat henne från att ta sig upp dit ...
Cutie är ju bara en så otroligt kommunikativ katt. Och när hon tittar en djupt in i ögonen och pratar, är det bara så - man förstår vad hon menar.  
 
Nu har hon annars tid för mer kel igen. Hon vill gärna ligga nära. Gärna under en filt eller under täcket en stund innan hon somnar. Och hon har också mer ro att mysa i famnen. Nära, nära.

Dessutom vill hon gärna hänga över axeln. Vilket alltid har varit hennes favoritplats. Men just nu kör hon också ett trick med mig: Hon låtsas vilja komma upp på min axel. Egentligen ser hon den mest bara som en genväg till att komma upp i det "förbjudna" skåpet ....
 
Några bilder av Cutie på lillmattes axel:
 
Liten Cutie 2011

Cutie 2013
Cutie 14 april 2014